Neem contact op Vraag offerte aan

Vraag offerte aan

Bekijk al onze diensten Onze werkwijze
i

Misschien ook interessant:

Het belang van goed haalbaarheidsonderzoek

MKB'ers met een missie

SWOT-analyse

f

Cursus marktonderzoek


U wilt natuurlijk goed beslagen ten ijs komen. Daarom besluit u uw marketingacties uit te voeren op basis van marktonderzoek. Misschien wilt u dit marktonderzoek zelf in de hand houden, in plaats van het uit te besteden aan een marktonderzoekbureau. Met een cursus martktonderzoek van Molgo kunt u profiteren van onze expertise, en tegelijk zelf de controle behouden.

Specifiek marktonderzoek

Afhankelijk van hetgeen u wilt onderzoeken, kunnen we u helpen bij het opzetten van een marktonderzoek. Bent u op zoek naar een cursus voor een specifiek marktonderzoek, dan zal de cursus hier volledig op zijn ingericht. Marktonderzoekbureau Molgo onderscheidt in ieder geval als belangrijkste soorten marktonderzoek:

Klanttevredenheidsonderzoek: Voor als u wilt onderzoeken hoe tevreden de klant is met uw product of dienst.
Haalbaarheidsonderzoek: Voor als u wilt onderzoeken hoe haalbaar uw project is.
Positioneringsonderzoek: Voor als u wilt onderzoeken hoe uw bedrijf zich het best kan profileren.
Imago-onderzoek: Voor als u wilt onderzoeken wat voor beeld mensen hebben van uw organisatie.
Naamsbekendheidsonderzoek: Voor als u wilt onderzoeken in hoeverre mensen bekend zijn met uw organisatie.
SWOT-analyse: Voor als u wilt onderzoeken wat uw sterke en zwakke kant zijn, en mogelijke kansen en gevaren.
Trendonderzoek: Voor als u wilt onderzoeken wat de ontwikkelingen zijn in de markt waarin u zich begeeft.

Algemeen marktonderzoek

Het kan natuurlijk ook zijn dat u meer wilt leren over algemene onderzoeksvaardigheden, of graag uw statistische methoden wilt bijspijkeren. Dan zal de cursus algemener van aard zijn, om aan uw specifieke behoefte te voldoen. In elk geval gaan wij natuurlijk graag vrijblijvend het gesprek met u aan.

Pragmatisch en degelijk

De cursus marktonderzoek is altijd pragmatisch en degelijk. Dit betekent dat de essentie van wetenschappelijke onderzoeksmethoden wordt gehandhaaft, maar dat het niet alleen blijft bij theorie. In tegenstelling, in de cursus marktonderzoek wordt veel geoefend met praktijkgerichte cases. Met deze cases krijgt u het marktonderzoek sneller onder de knie, en bovendien verduidelijkt de praktijk de theorie. Deelnemers aan de cursus marktonderzoek zullen aan het eind van de cursus daarom in staat zijn aanzienlijk beter onderzoek uit te voeren.