Neem contact op Vraag offerte aan

Vraag offerte aan

Bekijk al onze diensten Onze werkwijze
i

Misschien ook interessant:

Evaluatie marketingcampagne uitvoeren

Doelgroepen onderzoek

Haalbaarheidsonderzoek

Diepte-artikel

f


  Evaluatie marketingcampagne

Wat is een evaluatie marketingcampagne?

In een evaluatie marketingcampagne onderzoekt Marktonderzoekbureau Molgo de effectiviteit van uw marketing. Met dit onderzoek krijgt u inzicht in de effectiviteit van uw reclamecampagne, zodat u deze in de toekomst optimaal kunt inzetten.

Wat levert een evaluatie marketingcampagne u op?

Dat u na een recente advertentie meer bezoekers op uw website hebt gekregen is natuurlijk mooi. Toch zegt dit nog lang niet alles over de effectiviteit van uw marketingcampagne. Met een evaluatie marketingcampagne van Marktonderzoekbureau Molgo weet u precies wat marketing u oplevert in de brede zin des woords. In hoeverre wordt uw imago bijvoorbeeld ondersteund door de reclame die u maakt, wat doen specifieke advertenties voor uw naamsbekendheid? Op basis hiervan adviseren we u over toekomstige marketingmethodes.

Hoe voert Marktonderzoekbureau Molgo een evaluatie marketingcampagne uit?

Afhankelijk van uw behoefte voeren wij de standaard, uitgebreide of optimale variant van het onderzoek uit. Waar de eerste variant u een globaal beeld geeft van de effectiviteit van de marketingcampagne, krijgt u met de andere twee een nauwkeurig overzicht van de effectiviteit van de diverse marketingonderdelen bij verschillende doelgroepen. Bij het uitvoeren van een evaluatie marketingcampagne onderscheidt Marktonderzoekbureau Molgo in ieder geval altijd de volgende fasen.

1) Fase 1: opstellen van de vragenlijst
In de eerste fase stellen we, in samenspraak met de ondernemer, een vragenlijst op. Gebaseerd op beproefde methoden en nagekeken door ervaren onderzoekers, zal deze vragenlijst de juiste concepten meten.

2) Fase 2: data verzamelen
Een grote groep respondenten zal online deze vragenlijst invullen. Dit zal zowel voor- als na de marketingcampagne gebeuren, om veranderingen te kunnen waarnemen.

3) Fase 3: statistische analyse
De resultaten worden vervolgens statistisch geanalyseerd. Afhankelijk van de gekozen variant zullen meer of minder verdiepende analyses worden uitgevoerd. In alle gevallen volgt een heldere presentatie met grafieken en tabellen.

4) Fase 4: rapportage en advies
In het eindrapport krijgt u inzicht in de effectiviteit van uw campagne in termen van naamsbekendheid. Kiest u voor de uitgebreide of optimale variant, krijgt u bovendien een beeld van uw imago, in hoeverre uw marketing hieraan bijdraagt, en onder welke doelgroepen specifieke effecten plaatsvinden.

Wat kost een evaluatie marketingcampagne?

Een evaluatie marketingcampagne is maatwerk. Afhankelijk van de variant die u kiest ligt de kostprijs van een evaluatie marktonderzoek tussen € 2.000 en € 10.000 exclusief BTW. De prijs die wij berekenen is gebaseerd op een uurtarief van €80,- voor een senior marktonderzoeker.