Neem contact op Vraag offerte aan

Vraag offerte aan

Bekijk al onze diensten Onze werkwijze
i

Misschien ook interessant:

Doelgroepenonderzoek uitvoeren

Behoefte-onderzoek

Haalbaarheidsonderzoek

Diepte-artikel

f


Doelgroepenonderzoek


Wat is een doelgroepenonderzoek?

Een doelgroepenonderzoek kan u meer vertellen over met welke doelgroepen u te maken heeft, wat de eigenschappen van deze doelgroepen zijn en wat hun wensen en behoeftes zijn. Een doelgroepenonderzoek van Marktonderzoekbureau Molgo stelt u in staat uw externe communicatie toe te spitsen op verschillende soorten klanten of overige stakeholders.

Wat levert een doelgroepenonderzoek u op?

Diverse aspecten van uw product of dienst spreken uiteenlopende doelgroepen aan. Een doelgroepenonderzoek geeft inzicht in de verscheidene kenmerken van uw (potentiële) klanten. Dat kunt u vervolgens direct vertalen in een gesegmenteerd marketingbeleid. In plaats van dat u één beeld naar buiten toe uitstraalt, gebruikt u de kennis uit een doelgroepenonderzoek om verschillende mensen op een andere manier aan te spreken.

Hoe voert Marktonderzoekbureau Molgo een doelgroepenonderzoek uit?

Een doelgroepenonderzoek wordt, gezien de overlap, vaak gecombineerd met een positioneringsonderzoek en een behoefte-onderzoek. Wij onderscheiden de volgende fasen.

1) Fase 1: opstellen van de vragenlijst
Om de wensen, behoeften en eigenschappen van klanten te achterhalen, stellen we op basis van beproefde modellen een vragenlijst op.

2) Fase 2: data verzamelen
Bij Marktonderzoekbureau Molgo werken we graag met een vertrouwd online panelbureau. Dit is een kostenefficiënte manier om aan bruikbare gegevens te komen. Voor moeilijkere doelgroepen kunnen we ervoor kiezen om de steekproef telefonisch te benaderen. Onderzoek naar doelgroepen wordt altijd kwantitatief uitgevoerd.

3) Fase 3: statistische analyse
Met de behaalde resultaten zullen we een statistische analyse uitvoeren. Zo zorgen we dat de gegevens kunnen leiden tot een waardevolle interpretatie.

4) Fase 4: rapportage en advies
Zodra de gegevens zijn geanalyseerd, zorgen we dat u middels een heldere rapportage een helder beeld krijgt van de verschillende doelgroepen. Daarnaast zullen we u concreet adviseren in gesegmenteerd marketingbeleid, zodat u direct stappen kunt ondernemen.

Wat kost een doelgroepenonderzoek?

Doelgroepenonderzoek wordt in samenspraak opgesteld. Afhankelijk van de uiteindelijke aanpak ligt de kostprijs van een doelgroepenonderzoek tussen € 2.000 en € 6.000 exclusief BTW. Dit is gebaseerd op een uurtarief van €80,- voor een senior marktonderzoeker.